søndag 8. februar 2009

Skrive, skrive, skrive, skrive, skriiiive

Nå sitter jeg her, dagen for innlevering av særemnet. Alle bøkene er lest, og jeg må bare skrive ferdig selve innleveringen. Fant ut etter å ha lest bøkene, at de alle faktisk var både gripende og spennende på hver sin måte. Skrev tidligere at jeg syntes det var vanskelig å få meg selv til å lese, nå er det vanskelige å skrive en god innlevering.. Meen det var ikke pga det at jeg tenkte å skrive et innlegg i dag, jeg kom til å tenke på at jeg har glemt å legge ut problemstillingen min!


"Ti sed og skikk forandres meget, alt som tidene lider, og menneskenes tro forandres, og de tenker anderledes om mange ting. Men menneskenes hjerter forandres aldeles intet i alle dager." I bøkene «av måneskinn gror det ingenting», «Ikke la dem kle deg forsvarsløs naken» og «Videre lille kvinne» blir unge jenter stilt overfor abortspørsmålet. Hvilke faktorer er med på å få dem til å fatte sine avgjørelser og hvordan blir ettertiden?

(Sigrid Undset i "Fortellinger om kong Arthur og ridderne av det runde bord". (1915))

Utdraget fra "fortellinger om kong Arthur og ridderne av det runde bord" fant jeg på fagsiden. Syntes det passet bra til problemstillingen min, så tenkte det kunne være noe å ta med ^^

men nå må jeg tilbake til skrivingen, vil ikke skuffe med å levere for sent !;)

Ingen kommentarer: