mandag 15. september 2008

Særemne


Første skoletimen i år, fikk vi vite at vi skal skrive særemne i norsken. Tror de fleste 3'klassinger skriver dette.. Vår versjon blir en 4 sider lang stil, som vi i tillegg skal ha en 15 min lang fremføring om! Men før jeg kan skrive noe som helst, er jeg nødt til å finne tema + en problemstilling!...

Gunnar Staalesen har i alt skrevet 11-12 bøker om Varg Veum. Vurderer å sammenlikne en av hans bøker, med filmer basert på bøkene. Tror ikke jeg orker å gjøre en av de andre oppg. som er å lese hele 3 bøker i høst ferien.. Jeg er ikke akkurat noen lesehest!.. Krim er også en sjanger jeg foretrekker om jeg først MÅ lese :S..så da tror jeg kanskje en Varg Veum bok kan være noe for meg.. Har dessuten allerede lest en av bøkene hans, som jeg likte.. Har også hørt at så mye som alle bøkene hans, skal filmatiseres. Så da finner jeg nok en bok som kan være noe for meg?!..Men noe utover dette vet jeg ikke.. så dette kan bli spennende!..skriver sikkert mer her om dette senere;)

Arrivederci!

Ingen kommentarer: